שוואנומה אקוסטית/וסטיבולרית

ממחקרים קיים קשר סיבתי בין הקרנה לגזזת לבין תחלואה בשוואנומה אקוסטית / וסטיבולרית.
שוואנומה אקוסטית או וסטיבולרית היא גידול מוחי שפיר הגדל בצורה איטית מאוד מתוך העצב האחראי על השמע ושיווי המשקל. כשר הגידול הוא גדול, הוא גורם לירידה בשמיעה ולצפצופים באוזן אחת וכן לסחרחורות והפרעה בשיווי המשקל. אם הגידול ממשיך לגדול, הוא יכול ליצור הפרעה בעצבוב הפנים עם תחושת נימול או רדימות בפנים.

הגידול מאובחן ע"י בדיקת CT עם חומר ניגוד או ע"י בדיקת MRI.

אלפי חולים מימשו את זכויותיהם וקיבלו פיצויים גדולים מאוד מהמדינה.

במידה והינך סובל מגידול שוואנומה אקוסטית, והינך מעוניין בפיצוי ומימוש זכויותיך,

צור קשר עוד היום לייעוץ ללא עלות! 077-2130181

 

ירידה בשמיעה באוזן אחת

ירידה באחזי השמיעה, גם אם זה באוזן אחת, יכולה לפגוע משמעותית באיכות החיים של האדם ולפגוע ביכולת העבודה שלו. על פי המוסד לביטוח לאומי, אובדן שמיעה מוגדר כמצב של נכות ולכן אם אתם סובלים מבעיה של ירידה בשמיעה באוזן אחת או בשתי האוזניים, אתם זכאיים להטבות, לסיוע ולקצבאות שונות מהביטוח הלאומי.

חשוב להבין כי תנאי הביטוח הלאומי הם מורכבים, ולא מעט אנשים נרתעים מהבירוקרטיה ומוותרים לחלוטין על הגשת התביעה. לכן, אנחנו כאן. עורכי הדין המקצועיים במשרד שלנו הינם בעלי ידע משפטי נרחב וניסיון עשיר בליווי אנשים אשר סבלו מירידה בשמיעה באוזן אחת או בעיות אחרות ובזכות עבודת המשרד זכו לאחוזי נכות וקצבות המותאמות למצב שלהם.

כיצד נקבעים אחוזי הנכות במקרה של ירידה בשמיעה באוזן אחת?

במקרים של ירידה בשמיעה באוזן אחת, או ירידה בשמיעה בכלל, אחוזי הנכות נקבעים על פי הפגיעה והאדם חייב לעבור ועדה רפואית אשר בוחנת את המקרה שלו ובהתאמה לכך קובעת את אחוזי הנכות.

לרוב, חלוקת אחוזי הנכות עובדת בצורה הבאה:

  • פגיעה של בין 15-20 דציבלים: לא ייקבעו אחוזי נכות כלל.
  • פגיעה של בין 20-25 דציבלים באוזן אחת, כאשר באוזן השני יש פגיעה של בין 36-65 דציבלים: 5% נכות.
  • פגיעה של בין 36-40 דציבלים באוזן אחת ובאוזן השניה פגיעה של 66 דציבלים ומעלה: 25% נכות
  • פגיעה של יותר מ 80 דציבלים בשתי האוזניים יחד: 60% ומעלה.

פגיעות נוספות

מלבד הירידה עצמה בשמיעה, יכולות להחשב פגיעות נוספות כחלק מאחוזי הנכות כמו חוסר או עיוות בולט של אפרכסת אחת ( כ 10% נכות), היצרות של צינורית השמיעה החיצונית באוזן אחת (1%), דלקת כרונית של אוזן אחת (5%) ועוד.

לכן, בכל מקרה של ירידה בשמיעה באוזן אחת או בשתיהן, או כל פגיעה באוזן, בין אם כתוצאה ממצב של מחלת מקצוע או מכל סיבה אחרת, פנו אלינו לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני בו תוכלו להבין לעומק את הזכויות המגיעות לכם, ובמידה ותחפצו בכך – לקבל ליווי משפטי מקצועי וייצוג בכל התביעות הנדרשות, בין אם זה מול המוסד לביטוח לאומי ובין אם מול חברות ביטוח וקרנות פרטיות שונות.

ירידה בשמיעה בתדרים גבוהים

ירידה בשמיעה בתדרים גבוהים בדרך כלל מאפיינת אנשים בגיל השלישי, אך תתכן ירידה בשמיעה בתדרים גבוהים גם בגילאים הרבה יותר צעירים, בין אם בשל תאונה או פגיעה כזו או אחרת ובין אם באופן טבעי.

ירידה בשמיעה בתדרים גבוהים מתאפיינת בדרך כלל באותיות צ, ק, ט, ק ו-ש אותן לא שומעים באופן ברור, מה שמקשה מאוד על השמיעה ובמיוחד במקומות רועשים. במידה ואתם חשים כי יש לכם ירידה משמעותית באיכות השמיעה, או אפילו אתם שומעים על כך הערות מבני המשפחה וחברים קרובים, חשוב מאוד לפנות לבדיקת שמיעה מקצועית אשר תקבע את איכות השמיעה שלכם.

במידה ואכן רופא יקבע כי ישנה ירידה בשמיעה בתדרים גבוהים, הדבר יכול לזכות אתכם לקצבאות ופיצויים מהביטוח הלאומי בסיוע עורך דין ביטוח לאומי ומפוליסות ביטוח פרטיות שכן מדובר בפגיעה משמעותית בחיי היום יום ובאיכות החיים ואפילו בירידה בכושר העבודה בתחומים מסויימים.

ירידה בשמיעה כתוצאה מעבודה

בתוספת השניה לתקנות המוסד לביטוח הלאומי, בחלק ב' המתייחס לביטוח מפני פגיעה בעבודה נקבעו על ידי המחוקק רשימה של מחלות אשר מוכרות בתור מחלות מקצוע. סעיף 7 באותו מקום קובע כי על מנת שנזק לשמיעה ייחשב בתור מחלת מקצוע צריך להתקיים אחד מהתנאים הבאים:

  • עבודה ממושכת בתנאי רעש ממוצע ומשוכלל אשר לא עומד על פחות מגובה של 85 דציבלים.
  • נקבע כי הירידה בשמיעה נגרמה כתוצאה מהחשיפה הממושכת לרעש.

חשוב להבין כי חובת ההוכחה מוטלת על העובד עצמו. ולכן אם אתם רוצים להיות בטוחים כי תקבלו את הקצבאות המגיעות לכם חשוב לעבוד עם עורכי דין מומחים בתחום אשר יאספו את החומרים המוכיחים את הפגיעה וכך במקרה הצורך תוכלו לפנות גם לתביעה משפטית לדרישת הזכויות שלכם.

פגיעה בתדרים הגבוהים אשר מובילה לסבל מרעש תמידי באוזניים (טנטון)

הביטוח הלאומי מכיר בטנטון אשר נגרם כתוצאה מחשיפה לרעש מזיק אם אכן יוכח כי זו סיבת הפגיעה, הדבר ייחשב בתור פגיעה בעבודה במידה וכושר השמיעה של העובד בתדרים הגבוהים יחד בשיעור של 25 דציבלים לפחות בכל אוזן, הטנטון תועד על ידי רופא בזמן שבו העובד היה עדיין בעבודה בסביבה המזיקה והוא נדרש לטיפולים רפואיים חוזרים ונשנים בשל כך.