עורך דין ביטוח לאומי

מדי חודש בחודשו כל אחד מאיתנו, בין אם שכיר ובין אם עצמאי, מפריש סכום מסוים מהכנסתו לטובת מוסד הביטוח הלאומי שנוסד בין היתר על מנת להעניק סיוע כספי בעת הצורך לכל אדם שסובל מנכות או לחילופין לאדם שנפגע כתוצאה מתאונת עבודה, מחלת מקצוע וכיוצא באלה.

חשיבותה של הועדה הרפואית

הצעד הראשון בדרך לקבלת הקצבה המיוחלת מהביטוח הלאומי נעוץ בהגעה לוועדה הרפואית. הועדה מורכבת בדרך כלל מ-3 רופאים מומחים אשר יקבעו את שיעור הנכות כתוצאה מהתאונה או מהפגיעה – וכך יחושב גובה הקצבה המגיע לכם.

כפי שאתם בוודאי מבינים, להחלטה שתתקבל בוועדה הרפואית ישנה חשיבות רבה משום שהיא תשפיע עליכם בטווח הקצר והארוך כאחד. בדיוק מהסיבה הזו חשוב מאוד להגיע לוועדה כשאתם מלווים בעורך דין המתמחה במיצוי זכויות רפואיות ובייצוג תובעים מול הביטוח הלאומי.

אין חכם כבעל ניסיון

היתרון שבהגעה לוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי יחד עם עו"ד מומחה טמון בניסיון הרב שצבר בוועדות מהסוג הזה – וזאת בניגוד לתובעים עצמם שמגיעים בדרך כלל למעמד הזה בפעם הראשונה מבלי לדעת למה עליהם לצפות. במילים אחרות, הניסיון המקצועי של עורך הדין הוא שיסייע לכם להסביר את עצמכם טוב יותר – ולהעביר את המסר שלכם בצורה ברורה ונהירה יותר לחברי הועדה – כך שבסופו של דבר תוכלו להיות בטוחים שלא שכחתם דבר. זאת ועוד, חשוב לזכור שנוכח העובדה שתביעות מסוג זה עשויות גם לחייב גם קיום פגישות תדירות עם עורך הדין – יהיה זה נכון לשכור את שירותיו של עורך דין העובד בסמוך למקום מגוריכם בעל ניסיון והצלחות מוכחות בכל הנוגע לניהול תביעות מול הביטוח הלאומי.

עורך הדין שמלווה אתכם חייב להכיר את החוק על בוריו

חשוב להבין, חובה על כל מעסיק לבטח את עובדיו בביטוח כלשהו, כלומר קרן פנסיה או ביטוח מנהלים. על עובד אשר אינו מבוטח בחברת ביטוח חיצונית, להתייעץ עם עורך דין לתביעות אבדן כושר עבודה על מנת להבין מהן זכויותיו במקום עבודה, גם אם לא בוטח בחברה חיצונית. 

כמו כן, קריטי לבדוק האם הפגיעה אשר גרמה לאבדן כושר עבודה נובעת מהתרשלות במקום העבודה, מכיוון שבמקרה זה העובד רשאי לתבוע את המעביד בתביעה נזיקית עבור פגיעתו.

 

חשוב מאוד לקבל סיוע מקצועי של עורך דין לתביעות אבדן כושר עבודה, משום שמרביתנו לא מומחים ב"אותיות הקטנות", חשוב להבין את הנתונים לעומק, ובעיקר להימנע מטעויות בהמשך. במידה ואתם עומדים בפני ממצב של אבדן כושר עבודה, אנא פנו אלינו ונעשה כמיטב יכולתנו, לסייע לכם בנושא