תאונת דרכים במסגרת העבודה

תאונה אשר אירעה במסגרת העבודה, מוגדרת כתאונת עבודה, על כן, גם תאונת דרכים אשר קרתה במסגרת העבודה, מוגדרת כתאונת עבודה. חשוב לציין כבר בתחילת הדברים, לא מדובר רק בתאונות שאירעו לאנשים אשר משלח ידם עוסק בנהיגה, כגון נהג אוטובוס או שליח. גם אדם שאינו עוסק בנהיגה במקצועו, עבר תאונת דרכים בדרך למקום העבודה, או ממקום העבודה, תאונה זו תוגדר כתאונת עבודה. 

ישנן מספר אפשרויות של תביעה במקרה כזה, וקבלת פיצויים. חשוב לציין, כי אין חובה חוקית להגיש תביעה לחברת הביטוח הפרטית ולמוסד לביטוח הלאומי גם כן, אך בהחלט מומלץ להגיש תביעה לשני הגופים הללו, בעיתוי הנכון, על מנת למקסם את גובה הפיצוי שיכול להינתן.

כיצד עושים זאת? לפניכם סקירה של האפשרויות וההגדרות בחוק, בנושא זה.

מה יש לעשות לאחר התאונה, מבחינה פרוצדוראלית?

כאשר עובד נפגע בתאונת דרכים, קודם כל עליו לאסוף כמה שיותר פרטים ומידע אשר מתעדים את התאונה ואת מצבו הרפואי בעקבות זאת. חשוב לאסוף את הנתונים האלו על מנת להגיש שתי תביעות: בפני המוסד לביטוח הלאומי, ובפני חברת הביטוח הפרטית. מומלץ בהחלט לצלם את זירת התאונה, את כלי הרכב המעורבים, לאסוף כמה שיותר עדויות ופרטים מאנשים נוספים, במידה והיו מעורבים בתאונה. 

הפרטים הללו צריכים לכלול שמות מלאים, מספר תעודת זהות, כתובות מגורים, מספרי טלפונים, מספרי רישוי של כלי הרכב המעורבים, מספרי רישיונות נהיגה, ועוד. דבר נוסף שחשוב לעשות הוא לדווח למשטרת התנועה על התאונה, ולקבל ממנה אישור להתרחשות התאונה.

תביעת ביטוח לאומי במקרה של תאונת דרכים בדרך לעבודה

אדם שהיה מעורב בתאונת דרכים בדרך לעבודה, או מהעבודה, יוכל להגיש תביעה למוסד לביטוח הלאומי, כנפגע עבודה. במידה והתביעה תתקבל, הנפגע יוכל לקבל מטעם הביטוח הלאומי פיצויים כנפגע של תאונת עבודה. 

על הנפגע להוכיח כי תאונת הדרכים אירעה בדרך לעבודה או בחזרה מהעבודה. כלומר, אם העובד סטה ממסלולו הרגיל, ונותק הקשר למקום העבודה, קיים הסיכוי כי הביטוח הלאומי לא יאשר את הפגיעה הזו כתאונת עבודה.

במידה והביטוח הלאומי יקבל את התביעה, יהיה זכאי העובד למספר ימי מחלה בעקבות תאונת הדרכים, בהתאם לפגיעה ולאובדן כושר העבודה, עד להחלמתו המלאה.

קיזוז ביטוח לאומי בתאונת דרכים במסגרת העבודה

כאמור, במקרה של תאונת דרכים אשר מוגדרת כתאונת עבודה, ניתן לתבוע את חברת הביטוח ואת המוסד לביטוח לאומי, אולם לא ניתן לקבל כפל פיצוי. מה הכוונה? בית המשפט יציע לנפגע סכום פיצוי בגין הנזקים שנגרמו לו, ויבצע ניכוי של תגמולי הביטוח הלאומי.
היתרה תשולם לנפגע באופן כזה שהוא יקבל בסך הכל את שווי הנזק שנקבע, ולא כפול. 

 

במצב של ביטוח פרטי, אגב, מרבית הפוליסות מכילות סעיפים הנוגעים לאובדן כושר עבודה, נכות מתאונה וכו'. פיצויים שמשולמים באמצעות הפוליסות הפרטיות ישולמו בנוסף לתגמול מחברת הביטוח ומהמוסד לביטוח לאומי, ללא קיזוז.

קיזוז ביטוח לאומי בתאונת דרכים במסגרת העבודה

את התביעה לחברת הביטוח הפרטית, כמו גם למוסד לביטוח הלאומי, מומלץ להגיש באמצעות עורך דין מנוסה ובקיא בתחום, ולהימנע ככל שאפשר מהגשת תביעה או ניהול מו"מ לפיצויים, ללא ייצוג של עורך דין מומחה בתחום.

משרד עורכי דין מוסקוביץ ששון מומחה בטיפול וייצוג תביעות של נפגעי תאונות דרכים במסגרת העבודה, אנו ממליצים לכם לפנות אלינו בטרם תבצעו הליכים כלשהם בנושא.